fredag 11 juli 2008

Rapport

Io överlevde med armpuffarna. Det kan iofs även bero på att hon bara doppade tårna.

Middagen... Att koka spagetti till 4 sjösugna barn och sig själv kan vara knepigt hemma vid spisen. Med en 3-liters (högst) kastrull...
Tände ena brännaren på spritköket för att koka upp vatten iallafall.
När vattnet kokade tänkte jag tända den andra brännaren. Men den var tydligen inte fylld för säsongen.
Nåväl. Tog av vattnet, satte på kastrullen med köttfärssas hemifrån, utdrygad med grillkorvssnuttar för att räcka till.
När såsen var lite varm satte jag tillbaka vattnet. Dags att koka halva spagetti.
Efter en stund kokade det inte riktigt längre... Nu var den brännaren nästan slut. Suck.
Pastan fick bli färdig i vilande nästan varmt vatten.

Men det gick bra! Det blev gott, och alla blev mätta.


I övrigt tror jag bara att det är en sak jag glömt ta med. Ja, det är klart, det finns massor med saker som man skulle kunnat ha med - till exempel saknar jag nu mycket min stormlykta som hänger där hemma på balkongen, får nöja mig med värmeljus. Men det jag glömt är underlakan. Alla barn sover i sovsäck, men till mig tog jag med täcke.
Jag funderar på att ta av påslakanet från täcket och ha det som underlakan, och inget på täcket. Kan gå.

Barnen har just gormat sig genom ett parti Finns I Sjön. Dags att plocka fram fika till dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar